Now... Gimme that horizon! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu Now... Gimme that horizon! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu

Now... Gimme that horizon!

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

28 Juni 2014 | Australië, Melbourne

M'n backpack is gepakt, m'n kamer is leeg, het laatste wasje zit in de droger; over een paar uur zit ik in het vliegtuig naar Nieuw Zeeland en zal ik Deakin, Monash University en iedereen die ik hier heb leren kennen, verlaten. Vrienden voor het leven en vrienden voor heel even. Het waren 4 fantastische maanden en eigenlijk is het heel gek om te bedenken dat ik pas op 2/3 van mijn tijd in Australië zit. Iedereen vertrekt en de meeste gaan ook echt terug naar huis, maar voor mij staat er nog een groot avontuur voor de deur. Reizen!

De laatste paar weken waren goed. Naast dat het examentijd was, was het vooral ook een tijd van veel feesten en leuke dingen doen. Er was nog zoveel dat we nog een keertje wilden doen voordat we zouden vertrekken, zoveel barren die we nog één keertje wilden bezoeken. Voor mij was het vooral ook een tijd van voorbereiden; vluchten boeken, tours boeken, research doen voor Nieuw Zeeland en de East Coast, plannen etc.
En dan was er het WK! Oh, wat was dat prachtig toen Nederland van Australië won. We waren toen met 5 Nederlanders in een kroeg met 30 Aussies. Toen Australië voor stond werden we echt totaal belachelijk gemaakt haha, maar dat kregen ze dubbel en dwars terug toen wij uiteindelijk wonnen! Hele dag in oranje kleren rondgelopen.

Afgelopen donderdag ben ik naar een stand-up comedy show geweest. Supergaaf! Het was ter gelegenheid van Margarets verjaardag en echt heel leuk om een keertje mee te maken. Gisteren was dan de allerlaatste avond hier in Deakin. Ik had een afscheidsfeestje georganiseerd voor alle internationals en Australische vlaggen gekocht waar iedereen berichtjes op kon schrijven voor elkaar. Groot succes! Die gaat sowieso aan de muur als ik weer terug ben.

Dit verhaal is echt super onsamenhangend haha. Ik ben ook veel te sentimenteel nu om een goed verhaal te schrijven. Bovendien is het tijd. Een vriend van Felicia gaat ons zometeen naar het vliegveld rijden en ik moet nog even een laatste ronde lopen om afscheid te nemen van iedereen.

Nog even mijn plannen voor de komende 2 maanden op een rijtje: ik ga nu eerst 10 dagen naar Nieuw Zeeland met Felicia. Dan vlieg ik naar Sydney. Daarna naar Byron Bay, vanaf waar ik met bussen omhoog zal gaan in de richting van Cairns en onderweg op heel veel plekken zal stoppen. Vanaf Cairns vlieg ik dan naar Alice Springs en daar doe ik een driedaagse tour naar Uluru. Dan stap ik weer in het vliegtuig terug naar Melbourne en vanaf daar vlieg ik terug naar Nederland. Een hele hoop om naar uit te kijken dus! En ik heb er ook superveel zin in! Ontzettend spannend natuurlijk, maar ik heb er vertrouwen in dat dit één van de beste ervaringen ooit gaat worden!

Gimme that horizon!
(wie herkent de filmquote by the way?)

Wie weet wat ik allemaal zal hebben beleefd tegen de tijd dat ik mijn volgende verhaaltje schrijf... we gaan het zien :).

Dag Melbourne, je was fantastisch.

See you when I see you!

Liefs,
Gabriëlle

  • 28 Juni 2014 - 11:00

    Annemarieke:

    Heeeeel veel plezier!!

  • 28 Juni 2014 - 12:22

    Mama:

    Als alle traantjes zijn weggepinkt nu dan met heldere blik spannende weken tegemoet! Pas op 2/3 van je verblijf, dus kun je nagaan hoe lang je nog voor de boeg hebt.
    Overal is internet, dus érgens zul je wel weer iets kunnen schrijven. Heel goede reis!!

  • 28 Juni 2014 - 17:34

    Quotefan, Will Turnerfan, Djeck Sparrowfan:

    was het niet "bring me that horizon"? Hoe dan ook: ik ken de quote!
    Ik wou dat ik school zo leuk vond dat ik sentimenteel werd bij het verlaten ervan.. Helaas.
    Heel veel plezier, veel succes en skypen kan met iedereen en altijd (maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen).

    See you in August!! xxx

  • 14 Juli 2014 - 22:40

    Elly:

    En......hoe was het in Nieuw-Zeeland?
    Ben heel benieuwd!
    Geniet van de reis.
    Groetjes
    Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriëlle

Hoi! Mijn naam is Gabriëlle en ik ga in februari voor een half jaar naar de wereld Down Under. Ik ga eerst studeren aan Monash University in Melbourne en vervolgens trek ik er ongeveer 6 weken op uit om Australië en wellicht ook Nieuw-Zeeland te ontdekken. Ik heb er megaveel zin in en het komt nu ook steeds dichterbij. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avonturen? Meeleven met de hoogte- en dieptepunten van mijn reis? Abonneer je dan op dit blog, want ik zal regelmatig een reisverslagje posten. G'day mate!

Actief sinds 20 Nov. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 13175

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: