Let the good times roll - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu Let the good times roll - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu

Let the good times roll

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

29 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Long time, no see. Een kort verhaaltje dit keer, want tot mijn grote spijt heb ik vrij weinig meegemaakt de afgelopen tijd. Grootste reden: Clayton campus. Hartstikke leuk hoor, op de campus wonen. Je ontmoet veel leuke mensen in korte tijd en er is altijd iemand om mee te kletsen of iets leuks mee te doen. Echter, je woont niet in Melbourne. Voor je gevoel dan. Het stadscentrum is 1,5 uur van de campus vandaan, met een bus en een trein. Soms zelfs nog een tram. Dan is het het meestal toch niet helemaal waard om even op en neer te gaan en dan gebeurt het ook niet. Superzonde, want volgens mij is er hartstikke veel te beleven in Melbourne, maar nu (na een dikke 3,5 maanden) heb ik het nog steeds niet echt meegemaakt. Memo aan mezelf: meer naar de stad gaan in de 4 weken die ik hier nog heb.

Waar ben ik dan zoal mee bezig geweest de afgelopen 2,5 weken? Voornamelijk studeren. Ik had in twee weken twee presentaties, twee essays en een examen, dus dat was even aanpoten. En sporten; ik ben vrij fanatiek aan de yoga en de bodycombat tegenwoordig. Twee uitersten haha, maar beiden goed om fit te blijven. Bovendien moet ik me weer even bikiniklaar stomen voor de goede tijden die gaan komen.

Twee weken terug heb ik wel nog een leuk tripje gemaakt met Scott, Madie en Carmen (drie internationals van Deakin) naar de Hot Springs in Mornington Peninsula. In een busje met 20 man ongeveer vertrokken we vanaf de Uni om 16.00 uur. We reden naar een kleine berg vlakbij Melbourne en daar stopten we om uit te kijken over de stad en de baai bij zonsondergang. Heel mooi! Iets wat me vooral is opgevallen nu aan de Ozzy natuur zijn de luchten; zoveel verschillende soorten en kleuren en zo vaak zo mooi. Toen de zon eenmaal onder was, reden we weer door om vervolgens te stoppen bij een leuke brouwerij. Daar kregen we pizza en een speciaalbiertje, jamjam. Maar het hoogtepunt van de avond kwam daarna; de hot springs. Dat was een soort spa met ongeveer 20 verschillende baden, allemaal verwarmd door de natuurlijke warmte van de aarde. Heet! Maar heeeel chill. Het resort lag op een heuvel en op het topje van de heuvel lag een bubbelbad van waaruit je 360 graden uitzicht had over de stad, de baai en natuurlijk de sterrenhemel boven ons. Spot on! Dat was precies de ontspanning die we nodig hadden.

Best wel schraal dat dat het hoogtepunt van de afgelopen weken was haha, maar niet getreurd; sinds gisteren ben ik klaar met alle essays en studeersels! Nu nog twee examens in juni, maar daar ga ik me geen zorgen om maken. Let the good times roll! Ik ben er klaar voor! Gisteren de vakantie al goed ingeluid met een avondje naar de stad. Lekkere hapjes en biertjes in een gave bar in Fitzroy. Vanavond naar The Nott, morgen Nicoles verjaardag opnieuw vieren omdat dat in februari gefaald was en dan zaterdag hop in het vliegtuig naar Gold Coast! Ik kan het strand al ruiken!

Hopelijk heb ik volgende keer weer wat spannenders te vertellen, maar dat komt wel goed. Vakantiemodus: aan.

See you when I see you!

Liefs,
Gabriëlle

  • 29 Mei 2014 - 09:26

    Rood:

    Woehoee lekker gab, vakantie! Ben weer heel erg benieuwd maar je volgende verhaal. En die hot springs 'schraal'? Aansteller, haha! Fantastisch juist, ben zo benieuwd naar foto's daarvan! Mijn hoogtepunt afgelopen weken was.... Uh... ik denk masterchef kijken. Wel Australia natuurlijk, ben ik toch nog een beetje bij je.

    XxxxxxxxxxxxX

  • 29 Mei 2014 - 11:40

    Annemarieke:

    De aard van het beestje hè; toch gewoon een beetje studeren. Prima, heb je dat voor je gevoel allemaal netjes gedaan, en kun je nu nóg meer chillen! Lekker die hot springs - maar geen zwavelluchten daar? Dan heb je echt de goeie gehad :)
    Heel veel plezier aan de Gold Coast en bedenk dat er ook mooiere plekjes zijn dan Surfers Paradise :)
    Enjoy!
    X

  • 29 Mei 2014 - 14:41

    Mama:

    Éxtra lekker om na een studieperiode vrij te zijn. Dan heb je het verdiend.
    En als je 3 mnd studeert en 3 mnd vakantie hebt, is dat toch een héél relaxte verhouding! Veel plezier aan de Gold Coast!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriëlle

Hoi! Mijn naam is Gabriëlle en ik ga in februari voor een half jaar naar de wereld Down Under. Ik ga eerst studeren aan Monash University in Melbourne en vervolgens trek ik er ongeveer 6 weken op uit om Australië en wellicht ook Nieuw-Zeeland te ontdekken. Ik heb er megaveel zin in en het komt nu ook steeds dichterbij. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avonturen? Meeleven met de hoogte- en dieptepunten van mijn reis? Abonneer je dan op dit blog, want ik zal regelmatig een reisverslagje posten. G'day mate!

Actief sinds 20 Nov. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 13211

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: