So far, so good! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu So far, so good! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu

So far, so good!

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

15 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hooiii,

Hier het eerste berichtje vanuit mijn studentenkamertje in Melbourne, Australia! Ik leef nog! :)

Gisterenochtend vroeg ben ik vertrokken vanuit m'n ouders. Suuuuper spannend natuurlijk, want na de douane was ik helemaal alleen en ik vloog vanaf Düsseldorf dus het was ook meteen hop aan de bak in plaats van eerst nog even lekker Nederlands te lullen. Ik zenuwachtig natuurlijk en net bij de eerste bagagecheck werd meteen mijn tas apart genomen en moest ik op het matje komen. Shiittt! Maar gelukkig was ik alleen vergeten m'n vloeistoffen apart uit m'n tas te halen, dus toen mocht ik weer door :). Toen ging het eigenlijk mega soepel. 6 uurtjes naar Abu Dhabi, daar rustig naar de volgende gate lopen, Burger King pakken en hop ik zat weer in het volgende vliegtuig. Helaas wel een vliegtuig dat vervolgens 2 uur langer op de grond bleef staan, dus toen duurde de volgende rit ineens 16 uur...

Maar goed, so be it. In het laatste half uur voor we landden, kreeg ik meteen al te maken met de vriendelijkheid en gastvrijheid die mensen altijd zo aan de Australiërs toedichten. Ik zat naast een jongen, Josh, en we raakten aan de praat omdat hij net een jaar in Denemarken had gestudeerd en ik nu dus hier ging studeren. Hij woont op Tasmanië en toen ik zei dat ik daar misschien wel naartoe wilde, kreeg ik meteen een "Ohh really?! How nice! Here, I'll give you my email address. I love to show people around so I'll give you the grand tour!" Fantastisch! Dat zie ik een Nederlander niet zo snel doen bij een wildvreemde (hij had een vriendin, voor de mensen die nu denken dat het een versiertruc zou zijn ;)).

Al een stukje minder zenuwachtig stapte ik het vliegtuig uit en dat werd alleen maar beter; zodra ik de Arrivals-hal instapte, vloog er iemand naar me toe om te vragen of ik student was en toen dat zo was, kreeg ik een goodiebag in m'n handen gedrukt en werd ik naar een stoel gedirigeerd. Daar zou m'n chauffeur me komen ophalen om me naar m'n huis te brengen. I-de-aal! En als klap op de vuurpijl hoorde ik toen al gauw het Nederlands-Engels van 3 andere Nederlandse studenten die ook op de chauffeur zaten te wachten, evenals 2 Duitsers. Volop gekletst en halve plannen gemaakt en nu ga ik morgen met de 2 Nederlandse meisjes het een en ander uitzoeken (bankzaken enzo) en kopen (je moet hier je eigen bord, beker en bestek hebben bijvoorbeeld).

Al met al een best goed begin dus :). Net m'n tas uitgepakt in m'n kamertje van ongeveer 12 m2, fijn gedoucht en nu ga ik lekker slapen, want het is hier al 2.37 uur...

See you when I see you!

Liefs,
Gabriëlle

  • 15 Februari 2014 - 16:42

    Annemarieke:

    Yes, dat klinkt als een vliegende start! Heel fijn dat het allemaal goed is verlopen, en maak vooral ook gebruik van dat mailadres. Welterusten!

  • 15 Februari 2014 - 16:43

    Bernadette:

    Heee gabbie! Chill joh al meteen matties en plannen gemaakt. Slaap lekker en tot op Skype!
    Xxxx

  • 15 Februari 2014 - 16:49

    Suzan:

    Lieve oud-Mien, dit klinkt als een heel goed begin. Heel veel plezier in Australie! Geniet, heel veel!! Leuk om je reis zo te volgen. Ik zal op je zusje letten. Heel veel liefs xxxxx

  • 15 Februari 2014 - 17:05

    Mama:

    Lieve meid,
    we waren natuurlijk al blij - en opgelucht- toen we na al die extra uren bericht van je ontvingen, en dit klinkt allemaal zo mooi! Je eigen plekje al een beetje ingericht, kennis gemaakt met andere nieuwkomers... we kijken uit naar het vervolg! Dikke kus!

  • 15 Februari 2014 - 17:08

    Dad:

    hoi.
    goed te lezen hoe prima het je vergaat. en hoe voorspoedig je toch gereisd hebt. geniet van al het leuks dat je ongetwijfeld mee gaat maken. wij denken alleen nog aan de vrachtauto band waar wij zo fortuinlijk over heen reden.

    hartelijke groet en slaap lekker

    dad

  • 15 Februari 2014 - 23:04

    Chris:

    Aah klinkt leuk! Gelukkig dat je gelijk wat mensen hebt ontmoet. En gelukkig dat die Josh al een vriendin heeft, want je gaat mooi niet in Australië wonen omdat je liefde daar is (om maar even op de zaken vooruit te lopen). Knuffelll

  • 16 Februari 2014 - 01:03

    Sanne:

    Ah Gab wat een heerlijke start! Dit gaat echt de tijd van je leven worden! Maar idd eens met Chris! Geen grenzeloos verliefd episodes voor jou:p
    Have fun my dear friend! Xoxo

  • 16 Februari 2014 - 03:46

    Lief:

    Gabsie!

    Volgens mij had het niet beter kunnen lopen dan dit, leuk dat je gelijk wat aanspraak hebt!
    No worries mate:) geniet van je eerste dagen!!! Xxx

  • 16 Februari 2014 - 13:24

    Flo:

    Gabes! Dit klinkt als een vlekkeloos en superawesome begin!!! Nu alweer jaloers! Ga jij maar eens even goed de laidback aussie uithangen :) en houd ons ook lekker met pica's por favor! Kussieee

  • 16 Februari 2014 - 18:36

    Elly En Rob:

    Hoi Gabrielle,
    Het loopt toch altijd anders ( en vaak " beter") dan gedacht!!
    De reis is prima verlopen, nu is Melbourne aan de beurt!!
    Is de stroom niet uitgevallen ( volgens het nieuws hier zou dat het geval zijn)? Temperatuur te hebben?
    We zijn benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes
    Elly en Rob

  • 18 Februari 2014 - 17:25

    John En Carla:

    Hoi Gabrielle,
    Nou dat klinkt allemaal goed. We zijn benieuwd naar het vervolg.
    Maar dit kan in ieder geval niet meer stuk.
    Veel liefs,
    Ome John , tante Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriëlle

Hoi! Mijn naam is Gabriëlle en ik ga in februari voor een half jaar naar de wereld Down Under. Ik ga eerst studeren aan Monash University in Melbourne en vervolgens trek ik er ongeveer 6 weken op uit om Australië en wellicht ook Nieuw-Zeeland te ontdekken. Ik heb er megaveel zin in en het komt nu ook steeds dichterbij. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avonturen? Meeleven met de hoogte- en dieptepunten van mijn reis? Abonneer je dan op dit blog, want ik zal regelmatig een reisverslagje posten. G'day mate!

Actief sinds 20 Nov. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 13214

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: