College life, homesickness and a lot of wine - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu College life, homesickness and a lot of wine - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu

College life, homesickness and a lot of wine

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

09 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hoi!

Wederom een week voorbijgevlogen en ik heb de eerste lessen overleefd. Afgelopen maandag was de eerste dag van het semester en de tot dan toe redelijk rustige campus is veranderd in een absoluut gekkenhuis; duizenden studenten van over de hele wereld kriskrassen over de campus op zoek naar hun lessen, lunchen in het gras, kopen hun boeken en readers of studeren in de bieb. Wel leuk, al die levendigheid. De campus hier is best wel mooi, zeker in vergelijking met de Uithof in Utrecht. Het is er veel groener, met een schattig beekje en fonteintje, er rijden geen auto's of fietsen en het is allemaal opgebouwd rondom een groot Campus Center waarin tal van winkeltjes en eettentjes zijn gebouwd. Ideaal om tussen je lessen door snel een sushi roll te eten :).

Het is hier nu zondagavond en ik heb net de readings voorbereid voor m'n tutorial (werkgroep) van Medieval Europe van morgen; vet interessant! Ik vind het echt superleuk om dit vak te doen. Lekker leren over Romeinen, religie, ridders en jonkvrouwen, kruistochten en dood en verderf, jumjum :). Myth and Meaning is tot nu toe ook leuk, maar Contemporary Australia is helaas het saaiste vak known to man. Het is een soort maatschappijleer over Australië, iets wat in weze interessant zou moeten zijn (je wilt toch weten in wat voor land je woont), maar helaas gaat het tot nu toe vooral over wat voor kranten er zijn in Aussie en aan het eind van het semester moeten we een gedicht voordragen voor punt... Dat was wel een beetje jammer. Maar aan de andere kant biedt dat vak wel de mogelijkheid om op allerlei excursies te gaan, dus dat maakt veel goed.

De studenten zijn hier verder echt enorm sportief. Als we langs de sportvelden lopen is er altijd wel een groepje bezig met voetbal, netball of cricket (heel populair hier). En als ze geen teamsport doen, zijn ze wel lid van de Gym of van één van de vele Running Groups die de campus rijk is. Dat inspireert wel een beetje om ook te gaan sporten (of is het groepsdruk?), dus ik heb gisteren een gratis proefpas voor 7 dagen genomen voor de Gym en Nicole en ik zijn van plan om iedere dag minimaal 1 groepsles te doen, zoals Pilates, Yoga, Zumba of THT (Tummy, Hips and Thighs). De Kung Fu les is er helaas niet meer van gekomen, maar na een hele leuke Latin Dance Class met Ilan (USA) heb ik me ook ingeschreven voor Monash Dance Sport. Of het er allemaal van gaat komen valt nog te bezien, maar het initiatief is er :).

Maar na al dat harde studeren en sporten, was het ook weer tijd voor een leuk tripje! Vandaag ben ik met Nicole, Margaret, Jay, Scott en een vriendin van Margaret op een Wine Tour gegaan naar de Yarra Valley. De Yarra Valley ligt op ongeveer een uur rijden van Melbourne en is werkelijk prachtig! Na al het stadse was het wel fijn om een hele dag op het land te zijn. De vallei deed me heel erg denken aan Toscane; prachtige uitgestrekte wijnvelden, bos eromheen, dorpjes hier en daar... Heel erg mooi en om het helemaal af te maken was het ook nog eens 32 graden met volop zon! We hadden geen betere dag kunnen kiezen. Met Brett, de joviale grappige gids, en 24 andere reizigers (allemaal natuurlijk veel ouder dan wij) reden we in een busje naar 4 verschillende wijnvelden, waar we vanalles te horen en te proeven kregen. Sommige van jullie weten dat ik een groot fan ben van lekkere wijn en zullen snappen hoe blij ik was vandaag :) En papa kan trots zijn, want ik heb ook een heerlijk flesje mee naar huis genomen. Misschien bewaar ik hem wel voor wanneer jullie naar Melbourne komen! Maar dat is geen garantie natuurlijk ;). Al met al was het in ieder geval een fantastische dag.

Ik begin hier dus steeds meer m'n draai te vinden en voor de momenten dat ik heimwee heb, want die zijn er ook natuurlijk, heb ik gelukkig lieve mensen om me heen. En natuurlijk al jullie lieve kaartjes, brieven, foto's en boekjes om naar te kijken :). Iedereen hier weet inmiddels wat Caramba is, ze kennen Toekan, Triomf, Genoveva en huisgenootjes; ze vonden jullie boekje echt supercool!
Wat ook wel helpt om m'n draai te vinden is dat men het hier cool vindt dat ik uit Nederland kom en dat Engels dus niet m'n eerste taal is. Dat zullen anderen die op exchange zijn geweest waarschijnlijk wel herkennen. Aan de ene kant zijn ze daarom heel geduldig, vullen me aan waar nodig of corrigeren m'n Engels, waardoor ik hartstikke veel van hun leer. En aan de andere kant willen ze ook Nederlands van mij leren! Met Jay, Margaret, Dipshika en Nicole heb ik een weddenschap gesloten; als ze aan het eind van het semester een redelijk gesprek kunnen voeren in het Nederlands, betaal ik hun een drankje. Zo niet, betalen ze mij een drankje. Helaas voor mijn portemonnee begint Jay al erg goed te worden. De zinnen "Ik moet slapen", "De lucht is blauw", "Mijn naam is Jay en ik ben geboren in Australië" en "Ik moet plassen in de bruine boom in de tuin" (die heeft ie zelf gevormd) zijn inmiddels favoriet.

Wauw, dit is weer een lang verhaal. Het spijt me dat ik dit reisblog als een soort dagboek gebruik guys ;) Ik verwacht niet dat jullie alles lezen; het is meer ook dat ik zelf niks wil vergeten. Hou me nog steeds op de hoogte van het leven in Nederland!

See you when I see you!

Liefs,
Gabriëlle

  • 09 Maart 2014 - 14:43

    Suzan:

    Lieve Gab, leuk om je verhalen steeds te lezen. Fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt. Geniet! xxxxxx

    PS: Ge-no-vevaaaaa, het leven dat is één groot feest! ;)

  • 09 Maart 2014 - 19:29

    Lief:

    Weer een leuk verhaal Gabs, klinkt wederom allemaal goed!
    Haha juist de dagboek verslagen zijn de beste! :)

    Keep up the good times!

    X Lief

  • 10 Maart 2014 - 08:05

    Flo:

    Hey gabes! Klinkt helemaal gaaf! Campus, winetasting, veel buiten sporten, lekker weer. Wil ik ook! (Gelukkig hier gisteren zo'n 20 graden geweest dus heel Utrechts terras en park zat vol) eerste tripjes al gepland? Xx

  • 10 Maart 2014 - 08:49

    Annemarieke:

    Tsja, misschien verwacht je het dan niet - maar álles wordt gelezen, hoor. Dus waag het niet hiermee te stoppen :)
    Het klinkt weer allemaal prachtig, en de foto's benadrukken dat nog eens. Het lijkt erop dat jij je draai behoorlijk hebt gevonden. Ik ben overigens erg onder de indruk van Jay, maar maak me een beetje zorgen om de mensen die mogelijk onder de bruine boom in de tuin lopen...
    Xx

  • 10 Maart 2014 - 10:11

    Roosje:

    Hee lief gabje!

    Wat leuk weer om te lezen :) Als je zo'n verhaaltje schrijft dan lijkt het net alsof je hier naast me zit en alles vertelt met een grote lach op je gezicht. Vind het echt heel erg gaaf om te zien dat je zoveel onderneemt en dat je leuke mensen om je heen hebt. En al helemaal dat ze toekan (3, 2, 1, TOEKAAAAN) kennen natuurlijk!

    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag (hoe langer hoe beter)!
    xxxxxxxx


    PS: ik moest het hardst lachen om 'ik moet plassen in de bruine boom in de tuin' :P

  • 12 Maart 2014 - 14:49

    Tja, Van Wie Ook Weer?:

    Heeee zussie!
    Tof verhaal weer :D Aan de snapchats te zien is je leventje daar chill. Helaas hoort heimwee daar ook helemaal bij. Ik mis je soms echt wel dus is het juist leuk om deze verhalen te lezen in dagboekvorm zodat het net lijkt of je in real life spreekt..

    Die Jay is trouwens echt een natuurtalent! Mama zegt toch altijd dat je een taal pas echt goed spreekt als je er grapjes in kunt maken: Jay kan dat nu al hahaha

    Veel succes en plezier nog en tot horens.

    Ok. gr, pa
    (of toch niet? tamatamtam)

  • 12 Maart 2014 - 14:49

    Tja, Van Wie Ook Weer?:

    Heeee zussie!
    Tof verhaal weer :D Aan de snapchats te zien is je leventje daar chill. Helaas hoort heimwee daar ook helemaal bij. Ik mis je soms echt wel dus is het juist leuk om deze verhalen te lezen in dagboekvorm zodat het net lijkt of je in real life spreekt..

    Die Jay is trouwens echt een natuurtalent! Mama zegt toch altijd dat je een taal pas echt goed spreekt als je er grapjes in kunt maken: Jay kan dat nu al hahaha

    Veel succes en plezier nog en tot horens.

    Ok. gr, pa
    (of toch niet? tamatamtam)

  • 12 Maart 2014 - 14:49

    Tja, Wie Ook Weer?:

    Heeee zussie!
    Tof verhaal weer :D Aan de snapchats te zien is je leventje daar chill. Helaas hoort heimwee daar ook helemaal bij. Ik mis je soms echt wel dus is het juist leuk om deze verhalen te lezen in dagboekvorm zodat het net lijkt of je in real life spreekt..

    Die Jay is trouwens echt een natuurtalent! Mama zegt toch altijd dat je een taal pas echt goed spreekt als je er grapjes in kunt maken: Jay kan dat nu al hahaha

    Veel succes en plezier nog en tot horens.

    Ok. gr, pa
    (of toch niet? tamatamtam)

  • 12 Maart 2014 - 17:30

    John En Carla:

    Hallo Gabrielle,
    Echt leuk om al je verhalen te lezen, en zo te lezen ben je er al aardig thuis..
    Studeren , sporten, van allerlei aktiviteiten ondernemen het klinkt allemaal te gek.
    Geniet ervan, maar zo te zien doe je dat ook.
    We zijn beneiuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriëlle

Hoi! Mijn naam is Gabriëlle en ik ga in februari voor een half jaar naar de wereld Down Under. Ik ga eerst studeren aan Monash University in Melbourne en vervolgens trek ik er ongeveer 6 weken op uit om Australië en wellicht ook Nieuw-Zeeland te ontdekken. Ik heb er megaveel zin in en het komt nu ook steeds dichterbij. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avonturen? Meeleven met de hoogte- en dieptepunten van mijn reis? Abonneer je dan op dit blog, want ik zal regelmatig een reisverslagje posten. G'day mate!

Actief sinds 20 Nov. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 13200

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: