The Sunshine State - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu The Sunshine State - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Gabriëlle Vlodrop - WaarBenJij.nu

The Sunshine State

Door: Gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

28 Juli 2014 | Australië, Brisbane

Drie staten had ik tot op dit moment bezocht: Tasmanie, Victoria en New South Wales. Op donderdag 17 juli voerde mijn reis me naar een vierde Australische staat: Queensland, ook wel bekend als the Sunshine State! Van Byron Bay pakte ik de bus naar Surfers Paradise, het stukje Gold Coast waar ik al eens eerder een nacht had geslapen en dat met de wolkenkrabbers direct aan het strand veel weg heeft van Miami. In Surfers ontmoette ik Isabella en Gerro weer en die dag hebben we voor het eerst echt aan het strand gelegen! The Sunshine State deed haar naam dus meteen al eer aan. Helaas was het wel nog steeds echt koud als de wind opstak, maar c'est la vie. 1 nachtje bleven we in Surfers en de volgende dag stond Brisbane op het programma.

Brisbane is de hoofdstad van Queensland en staat onder backpackers veelal bekend als "saai". Ik vond dat echter helemaal niet kloppen. Ja, misschien als je het vergelijkt met Melbourne of Sydney is er net wat minder te beleven, maar het weer is goed en de stad is best mooi. Deze dagen begon ik echter een beetje ziek te worden, dus die vrijdag in "Brizzie" heb ik rustig aan gedaan en ben ik voornamelijk in het hostel gebleven. In onze kamer sliep ook een Brits koppel, Luke en Cloe, en dat was eigenlijk een hele leuke ontmoeting als ik er zo op terugkijk. Cloe was gewoon vooral heel lief en Luke had een vrij sterke eigen mening, wat resulteerde in goede discussies tussen hem, Gerro en mij over geschiedenis, oorlog, alles wat er nu aan de hand is in de wereld en over religie. Klinkt misschien een beetje vreemd dat ik hierover schrijf, maar dat was echt super interessant. Dat is denk ik ook zo mooi aan reizen; al de verschillende mensen met verschillende perspectieven en meningen die je ontmoet. Dat opent soms echt m'n ogen voor nieuwe inzichten. Reizen maakt je wereld groter.

In Brisbane hebben we zaterdag verder leuk rondgelopen, de gratis ferry gepakt en languit in de zon in het gras gelegen bij live music op Southbank. Aangezien Brisbane niet aan het strand ligt, hebben de mensen daar iets op gevonden en een soort eigen strandje gemaakt in het midden van de stad. Het heeft zout water, een zandstrand en zelfs badmeesters. Ziet er vrij bizar uit haha, maar het geeft de stad ook sfeer. Die avond heb ik lekker voor Isabella en Gerro gekookt; ik ben ouder dan zij zijn, dus vind het ook wel leuk om soms een beetje over ze te moederen.
Zondag was onze laatste hele dag in Brisbane en op zondag hebben enkele barren de hele dag Corona's voor slechts 3 dollar. Laten we zeggen dat we daar goed gebruik van hebben gemaakt ;).

Maandag 21 juli wachtte er dan weer een bus op Isabella en mij. Gerro was al een dagje eerder vertrokken. Na nog wat chillen in de zon en de nodige portie Frozen Yoghurt, was het bye bye Brizzie en hello Noosa!

See you when I see you!

Liefs,
Gabrielle

  • 28 Juli 2014 - 09:53

    Annemarieke:

    Hahaha - het kortste stukje tot nu toe over een stad die bekend staat als saai... Misschien toch een kern van waarheid? :P Leuk dat je zoveel nieuwe matties tegenkomt - en inderdaad; zoveel mensen, zoveel meningen.
    Xx

  • 28 Juli 2014 - 14:46

    Mama:

    Jouw ervaringen in Brisbane zijn sowieso beter dan de onze : wij kennen eigenlijk alleen de rondwegen en tolwegen, waar we geen vignet voor hadden, in onze zoektocht naar de juiste afslag naar de car-dropoff!! Enige weken later werden we er nog aan herinnerd door wat er bij de post lag.... :(
    Niet echt zo chill als jouw verblijf - al hadden we óók wel wat discussies.
    Dikke kus!

  • 28 Juli 2014 - 18:54

    Dad:

    je schrijft sneller dan ik kan lezen. en inderdaad zoals Goethe al zei ' Reisen bildet ' , maar an de stad zeld heb ik niet al te beste herinneringen. onlangs nog kregen we een bon uit..jwael Brisbane,

    groet en veel plezier nog dad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriëlle

Hoi! Mijn naam is Gabriëlle en ik ga in februari voor een half jaar naar de wereld Down Under. Ik ga eerst studeren aan Monash University in Melbourne en vervolgens trek ik er ongeveer 6 weken op uit om Australië en wellicht ook Nieuw-Zeeland te ontdekken. Ik heb er megaveel zin in en het komt nu ook steeds dichterbij. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avonturen? Meeleven met de hoogte- en dieptepunten van mijn reis? Abonneer je dan op dit blog, want ik zal regelmatig een reisverslagje posten. G'day mate!

Actief sinds 20 Nov. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 13204

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: